středa 23. listopadu 2016

4. ÚKOL > SOUTĚŽNÍ NÁVRH > ALŽBĚTA NOVÁKOVÁ

PENZION S VÝHLEDEM
okna, do kterých není vidět

- Ze svého podkroví, sně s podepřenou lící,
já budu hleděti na město zpívající,
na věže, komíny, ty pyšné stěžně měst,
na velká nebesa, kde věčnost skryta jest.
Charles Baudelaire



Hotel tyčící se nahoře na svahu, vyrostl v proluce, o které se rozhodlo, že bude zastavěna. Objekt plní zároveň dvě funkce – zaceluje nepříjemnou díru v ulici, ale přitom pořád poskytuje výhled na to, co se děje dole ve městě.



Budova tříhvězdičkového hotelu vyrůstá do pěti podlaží – díky výšce jednotlivých pater ale nepřečnívá okolní historickou čtyřpodlažní zástavbu. Vytyčená parcela není zcela zastavěna – z východu sice objekt kopíruje uliční čáru, zasahuje ale zhruba jen do poloviny pozemku. Jeho druhá, nezastavěná polovina se tak stává volnou pro využití hostů, je propojena s kavárnou a zároveň shlíží na město.



Dům se vyznačuje svou lehkostí, působí, jakoby byl mezi stávajícími domy napnut. Prosklená západní fasáda s ocelovou konstrukcí se plně otevírá výhledu. Není třeba nic skrývat, z hotelu je vidět dolů, z města nahoru naopak ne. Východní fasáda dům naopak uzavírá, striktně jej odděluje od ulice, vytváří dojem městskosti a vymezuje prostor pro soukromí.


V přízemí hotelu se nachází lobby s recepcí, které plynule přechází do kavárny. Provozní funkce hotelu jsou rozmístěny tak, aby bylo jejich užívání co nejvíce praktické, zároveň ale nijak nenarušují život návštěvníků v hotelu.


Pro společné trávení času hostů, jejich rozmluvy a náhodná setkání je ve druhém podlaží vytvořen salonek, který je propojen s venkovním balkonem.
Důležitým prvkem celého interiéru domu je schodiště. Je to uzavřená skořápka, tubus probíhající samostatně celým hotelem.

Tmavý prostor schodiště a chodby osvětlené vysoko položenými pásovými okny ve třech následujícíh podlažích střídají pokoje pro hosty. Hotel nabízí osm pokojů splňujících standard tří hvězdiček. Všechny pokoje jsou orientovány k prosklené západní straně, zároveň ale nejsou dispozičně identické a nabízí tak různé varianty ubytování. Do jejich dispozic se propisuje výrazný tvar schodiště, který je v dalších pokojích kopírován a vytváří tak schránku hotelovým koupelnám. Díky tomuto tvaru nejsou pokoje nepřirozeně děleny a stávají se jedním plynulým prosvětleným prostorem.