pátek 16. prosince 2016

6. ÚKOL > DRUHÁ ŠANCE > ALŽBĚTA NOVÁKOVÁ

OKNA, DO KTERÝCH NENÍ VIDĚT

- Ze svého podkroví, sně s podepřenou lící,
já budu hleděti na město zpívající,
na věže, komíny, ty pyšné stěžně měst,
na velká nebesa, kde věčnost skryta jest.

Charles Baudelaire

---

Hotel tyčící se nahoře na svahu vyrostl v proluce, o které se rozhodlo, že bude zastavěna. Objekt plní zároveň dvě funkce – zaceluje nepříjemnou díru v ulici, ale přitom pořád poskytuje výhled na to, co se děje dole ve městě.


Budova tříhvězdičkového hotelu vyrůstá do pěti podlaží – díky výšce jednotlivých pater ale nepřečnívá okolní historickou čtyřpodlažní zástavbu. Vytyčená parcela není zcela zastavěna – z východu sice objekt kopíruje uliční čáru, zasahuje ale zhruba jen do poloviny pozemku. Jeho druhá, nezastavěná polovina se tak stává volnou pro využití hostů hotelu a kavárny, shlíží dolů na město.
Dům v sobě skrývá dva protiklady - uzavřenou východní vstupní fasádu a otevřenou fasádu západní. Zde není třeba nic skrývat, z hotelu je vidět dolů, z města nahoru naopak ne. 

Do prosklených oken se propisují pouze vnitřní zdi a nezbytné okenní prvky - otevírání, zábradlí, stínění. Východní fasáda dům naopak uzavírá, striktně jej odděluje od ulice, vytváří dojem městskosti a vymezuje prostor pro soukromí. 
Je, stejně jako celý dům, betonová, z části je ale z transparentního betonu, skrz který proníká do prostoru chodeb rozptýlené světlo.
V přízemí hotelu se nachází lobby s recepcí, které plynule přechází do kavárny. Provozní funkce hotelu jsou rozmístěny tak, aby bylo jejich užívání co nejvíce praktické, zároveň ale nijak nenarušují život návštěvníků v hotelu.
Pro společné trávení času hostů je kromě přízemní kavárny ve druhém podlaží vytvořen salonek, který je propojen s venkovním balkonem.

Důležitým prvkem celého interiéru domu je schodiště. Je to uzavřená skořápka z kopilitu, tubus probíhající samostatně celým hotelem.

Hotel nabízí celkem osm pokojů splňujících standard tří hvězdiček. Všechny pokoje jsou orientovány k prosklené západní straně, zároveň ale nejsou dispozičně identické a nabízí tak různé varianty ubytování. Do jejich dispozic se propisuje výrazný tvar schodiště, který je v dalších pokojích kopírován a vytváří kopilitovou schránku hotelovým koupelnám. Díky tomuto tvaru nejsou pokoje nepřirozeně děleny a stávají se jedním plynulým prosvětleným prostorem.